tisdag 27 maj 2008

Mårbacka pelargoner


Har fyllt mitt växthus med rosa Mårbacka pelargoner.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder på Mårbackapelargonen.
Den är jättevacker och de blir extra fina i växthus. Jag hade mina ett år i vårt dåvarande växthus, det har vi tagit bort nu, det var i så dåligt skick, men i alla fall så har jag aldrig haft en så vacker Mårbacka som när den stod därinne. Pelargoner gillar ju inte att få regn på sig.
Kram Ulla

Anonym sa...

Underbar vacker knopp.. och jag såg ditt förra inlägg med alla dina vackra mårbacka i likadana krukor ..mycket snyggt.. =). Ha en skön dag.. Monica

Rajson sa...

Har bara vita Mårbacka pelargoner i år.
Däremot har jag en som är lik i blomman men har fint bladverk med vita kanter.Blir min favorit.Tycks vara kraftigt växande-foto kommer säkert.
Kramar

Karins fotoblogg sa...

Vilket underbart växthus! Och så vackert med alla pelargoner! Mitt växthus ligger och väntar på att sättas upp(efter flytt) och som jag längtar efter att få fylla det med pelargoner efter att ha tittat på dina bilder. Min pelargonsamling är bortskänkt men nu vill jag börja på en ny!

Ninni sa...

Härliga bilder!! Mårbacka är väldigt fin! Jag gillar också rosenknoppspelargonerna som brukar trivas bra ute också. Växer kraftigt och skräpar inte alls. Jag saknar verkligen mina pelargoner som i år är inhysta hos min syster. Får lov att smuggla med mig ett skott när vi åker tillbaka hit efter sommaren...
Ha det så gott! Kram Ninni

Karin sa...

Vilka ljuvliga bilder du visar! Det är något speciellt med Mårbackapelargoner. Odensjö Sir Lancelot är fortfarande relativt liten men när den växt till sig lite får du mer än gärna ett skott. Mitt minne är kort men gott, påminn gärna! :) Ha fin fortsättning på tisdagen! Kram Karin

Anonym sa...

Åh, så många vackra bilder du visar upp i din blogg! Första besöket för mig, men definitivt inte det sista!
Må så gott! Veronica

Camilla Alvén sa...

Så fina bilder på de vackra pelargonerna.
Måste iväg och köpa lite sommarblommor att fylla mina krukor med.
Ha det bra
Camilla

Anonym sa...

Ljuvliga bilder!